Jak ewidencjonować sprzęt zakupiony z dotacji oraz własny?« Wróć do listy pytań
Mam pytanie odnośnie sprzętu używanego w firmie. Dostałem dotację z UP na sprzęt, chciałbym się dowiedzieć czy trzeba go w jakikolwiek sposób ewidencjonować ? Czy trzeba wpisywać go do KPiR oraz ewidencji wyposażenia ? Sprzęt został kupiony na firmę, nie jestem vatowcem (zasady ogólne). Sprzęt, który nie został kupiony z dotacji wpisuje się do KPiR i również do ewidencji środków trwałych lub wyposażenia ?
|
▲ ▼ |
Przede wszystkim należy uściślić, czy dotacja została przyznana na rozpoczęcie działalności gospodarczej? Jeśli tak, to jest ona zwolniona z podatku dochodowego. Jeśli wartość sprzętu przekroczyła kwotę 3500 zł, należy go amortyzować, jednak nie należy wpisywać w koszty. Wartość od 1500 zł do 3500 zł mogą zostać zaliczone do kosztów i powinny widnieć w KPiR. Od wszystkich zakupionych z takiej dotacji sprzętów przedsiębiorca może odliczyć podatek VAT. |