Jak ewidencjonować sprzęt zakupiony z dotacji oraz własny?« Wróć do listy pytań

Mam pytanie odnośnie sprzętu używanego w firmie. Dostałem dotację z UP na sprzęt, chciałbym się dowiedzieć czy trzeba go w jakikolwiek sposób ewidencjonować ? Czy trzeba wpisywać go do KPiR oraz ewidencji wyposażenia ? Sprzęt został kupiony na firmę, nie jestem vatowcem (zasady ogólne). Sprzęt, który nie został kupiony z dotacji wpisuje się do KPiR i również do ewidencji środków trwałych lub wyposażenia ?
Wysłane przez redakcja
Zadane przez 27 grudnia 2013 15:47
0

Przede wszystkim należy uściślić, czy dotacja została przyznana na rozpoczęcie działalności gospodarczej? Jeśli tak, to jest ona zwolniona z podatku dochodowego. Jeśli wartość sprzętu przekroczyła kwotę 3500 zł, należy go amortyzować, jednak nie należy wpisywać w koszty. Wartość od 1500 zł do 3500 zł mogą zostać zaliczone do kosztów i powinny widnieć w KPiR. Od wszystkich zakupionych z takiej dotacji sprzętów przedsiębiorca może odliczyć podatek VAT.
Jeśli natomiast chodzi o ewidencjonowanie, to sprzęt o wartości od 1500 zł do 3500 zł należy wpisać do Ewidencji Wyposażenia oraz zaksięgować dokonany zakup, co spowoduje wygenerowanie odpowiedniej pozycji w KPiR. Sprzęt, którego wartość przekracza 3500 zł, musi zostać wpisany do Ewidencji Środków Trwałych.

Wysłane przez redakcja
Odpowiedziane 14 kwietnia 2014 13:13