Sprzedaż przez internet - jak skorygować przychód po zwrocie towaru?« Wróć do listy pytań
Prowadzę sklep komputerowy. Zdarza się, że klient zwraca towar, ja natomiast mam już rozliczoną sprzedaż w podatkowej księdze przychodów i rozchodów. W jaki sposób mam skorygować swój przychód w momencie otrzymania zwrotu ?
|
▲ ▼ |
Zgodnie z art. 14 ust. 1 ustawy o podatku od osób fizycznych, przychodami z prowadzonej działalności gospodarczej są wszystkie kwoty należne, niezależnie czy faktycznie zostały uregulowane, po wyłączeniu wszystkich zwrotów, rabatów i skont. W przypadku płatników VAT dodatkowo pomniejszone o należny podatek od towarów i usług. Przychody ze sprzedaży są ewidencjonowane w podatkowej księdze przychodów i rozchodów. Zapisu dokonuje się w kolumnie 7 i stanowi to przychód z działalności gospodarczej. Jeszcze jakiś czas temu organy podatkowe twierdziły, że jeżeli nastąpiła sprzedaż i przychód z tego tytułu został udokumentowany, natomiast po jakimś czasie, w określonych okolicznościach, powstała konieczność wystawienia faktury korygującej, to taka faktura powinna zostać rozliczona na bieżąco. Czyli zostać udokumentowana w dniu jej wystawienia. Aktualnie stanowisko to uległo zmianie. Uważa się, że wystawienie korekty faktury, chociażby z tytułu zwrotu towaru, nie jest odrębnym zdarzeniem gospodarczym. Tym samym przedsiębiorca obowiązany jest do skorygowania wysokości przychodu, a tym samym wysokości należnych składek, dokładnie za ten miesiąc, w którym wystawiona została faktura dotycząca korygowanej sprzedaży. |