Co można wrzucić w koszty w 2013 roku
Zabieg „wrzucania w koszty” pomaga osobie prowadzącej własną działalność gospodarczą zmniejszyć jej zobowiązania względem urzędu skarbowego z tytułu podatku dochodowego. Dzięki niemu w firmie pozostaje kapitał, który następnie można wykorzystać m.in. na reklamę, usługi SEO bądź zakup nowego sprzętu. Im większa ilość pieniędzy pozostanie, tym więcej możliwości będzie miał kierujący firmą przedsiębiorca. Co zatem można wrzucić w koszty prowadzenia firmy w 2013 roku?
W 2013 roku można „wrzucić w koszty” m.in. prywatny majątek, a także wydatki związane pośrednio z działalnością gospodarczą. Dzięki temu właściciel przedsiębiorstwa będzie mógł obniżyć dochód, który podlega opodatkowaniu.
W przypadku, gdy dany przedsiębiorca dopiero rozpoczyna własną działalność gospodarczą, to zazwyczaj początkowo do jej prowadzenia wykorzystuje swój prywatny majątek. Na start potrzebne mu są najczęściej takie sprzęty jak: komputer, aparat fotograficzny, samochód czy telefon. Aby ograniczyć wydatki związane z zakładaniem własnego przedsiębiorstwa, wykorzystuje do tego celu swoje prywatne urządzenia. Warto wówczas wiedzieć, iż wartość tego rodzaju sprzętu może stanowić koszty firmowe. W takim wypadku należy wprowadzić wszystkie użytkowane sprzęty do ewidencji środków trwałych w ramach prowadzenia działalności gospodarczej. W tym celu najpierw trzeba wycenić dane przedmioty na podstawie dokumentu świadczącego o ich zakupie (faktura, rachunek, paragon) lub samodzielnej wyceny, uwzględniającej ceny wybranego środka trwałego z grudnia poprzedniego roku, a także przygotować oświadczenie o wszystkich pozycjach z prywatnego majątku przedsiębiorcy, które wybrał on do przekazania na cele firmowe. W oświadczeniu tym należy zamieścić: opis sprzętu, datę jego przekazania i ustalenie wartości początkowej.
Pamiętajmy, iż przy kwalifikowaniu poszczególnych składników majątku przedsiębiorcy do środków trwałych jednym z najważniejszych kryteriów jest przewidywany okres ich używania wynoszący dłużej niż 1 rok.
W koszty prowadzenia firmy można również wrzucić część wydatków na edukację, które jednak muszą być powiązane z profilem danego przedsiębiorstwa albo służyć jego prowadzeniu oraz rozwojowi tak, aby nie wzbudzały żadnych wątpliwości. Wydatkami na edukację, które przedsiębiorca może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodu są: kurs językowy, konferencje branżowe i studia podyplomowe na kierunku, który wiąże się z prowadzoną działalnością gospodarczą. Aby wrzucić je w koszty prowadzenia firmy, muszą one spełniać 3 warunki: być właściwie udokumentowane, być powiązane z podnoszeniem kwalifikacji zawodowych oraz to, że nie mogą znajdować się one na liście kosztów, które nie uznaje się za koszty uzyskania przychodów.
Jeśli przedsiębiorca prowadzi swoją firmę we własnym mieszkaniu, to również może wrzucić w koszty wydatki mieszkaniowe. Najlepiej jest wówczas wydzielić do celów działalności gospodarczej jeden pokój. Formalnie, aby wydatek na mieszkanie można było włączyć do kosztów działalności, to trzeba wtedy sporządzać dodatkową dokumentację, czyli tzw. dowody wewnętrzne. W nich księguje się konkretną kwotę stanowiącą koszt działalności, na którą składa się m.in. opłaty za telefon, za czynsz i media. Należy jednak pamiętać, iż zawyżanie kosztów prowadzenia własnej działalności może skutkować odpowiedzialnością karno-skarbową.
Co jeszcze można wliczyć w ceny towarów i usług, z których korzysta się w firmie i wrzucić je w koszty prowadzenia działalności, pomagające obniżyć podatek od dochodu względem US?
- artykuły biurowe
- firmowe auto
- koszty prowadzenia kampanii reklamowej
- koszty związane z utrzymaniem oraz naprawą firmowych pojazdów
- koszty utrzymania biura
- artykuły reklamowe
Pamiętajmy, że do kosztów firmy można zaliczyć wszystkie produkty, usługi bądź towary, w które zaopatruje się dane przedsiębiorstwo w celu osiągnięcia przez nie dochodu. Podstawą do obniżenia podatku dochodowego są wszelkie dokumenty potwierdzające zakup danego sprzętu.
Najnowsze komentarze